آیا بیت کوین بالای 25 هزار دلار باقی می‌ماند یا ریزش می‌کند؟

پیروزی اخیر مدیریت دارایی گری‌اسکیل (Grayscale) در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ابتدا باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.

با این حال، این رشد کوتاه‌مدت بود؛ زیرا بیت کوین متعاقباً تمام رشد خود را که از این پیروزی کسب کرده بود، از دست داد. در حال حاضر بیت کوین درست بالاتر از سطح مقاومت بحرانی خود معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین اکنون در مقایسه با زمان‌های اخیر مقاومت ضعیف‌تری در برابر افت نشان می‌دهد. داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که بیت ‌کوین در موقعیتی نامطمئن قرار دارد و در اطراف یک سطح بحرانی معلق است، که به طور بالقوه می‌تواند منجر به کاهش 10 تا 15 درصدی بیشتر از سطح فعلی به دلیل عدم وجود یک سطح حمایتی قوی شود.

با توجه به گفته Ali Charts، یک تحلیل‌گر برجسته بازار، اگر بیت کوین به زیر آستانه 25400 دلار برسد، می تواند به سرعت به 23340 دلار کاهش یابد.

بیت کوین در هفته گذشته نوسانات بالایی را تجربه کرده است، به طوری که پایین‌ترین قیمت هفتگی 25680 دلار و بالاترین قیمت هفتگی 28130 دلار بوده است.

در کوتاه‌مدت، بیت کوین ممکن است موج دیگری از نوسانات را در اواسط اکتبر 2023 تجربه کند؛ زیرا مهلت بعدی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای بررسی درخواست‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین، از جمله درخواست‌های بلک‌راک، اینوسکو و ویزدام‌تری، نزدیک می‌شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبلاً تصمیم‌گیری در مورد این درخواست‌ها را در 31 اوت 2023 به تعویق انداخته بود.

از سوی دیگر، با توجه به پیروزی در شکایت گری‌اسکیل، باید دید که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این حکم چه موضعی اتخاذ خواهد کرد. این حکم، درخواست گری‌اسکیل را برای تأیید تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین (GBTC) خود به یک صندوق قابل معامله در بورس اسپات، پذیرفت.

نتیجه اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پرتو این نتیجه می‌تواند پیامدهایی برای بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

منبع: کوین گیپ