سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی مشغول خرید! افزایش قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد؟

سرمایه‌گذاران نهادی از زمانی که بلک‌راک (BlackRock)، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان، برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین درخواست داد، به انباشت بیت کوین پرداخته‌اند که این امر، با کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها همزمان بوده است.

 mnm

داده‌های ByteTree نشان می‌دهند که بیت کوین نگهداری‌شده توسط صندوق‌ها در ماه ژوئن به سرعت به حدود 850000 بیت کوین افزایش یافت که نشان‌دهنده آغاز انباشت نهادی گسترده است.

موسسات مالی مانند بلک‌راک و فیدلیتی (Fidelity) علاقه بیشتری به بیت کوین نشان داده‌اند و برای ETF‌های اسپات درخواست داده‌اند که همین امر، موجب شکل گرفتن احساسات مثبت در بازار شده است. شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) هم اخیرا اقدام به خرید 12333 بیت کوین اضافی کرد که مجموع ذخایر آن را به 152333 بیت کوین رساند.
داده‌های Glasnode هم افزایش علاقه سازمان‌ها به انباشت بیت کوین را تایید می‌کنند. تعداد نهنگ‌های بیت کوین به 1685 نهنگ در یک ماه گذشته رسیده است. نهنگ سازمانی به سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که مقدار قابل توجهی بیت کوین، معمولاً 1000 بیت کوین یا 10 میلیون دلار، دارد.

در این میان، نکته قابل‌توجه تغییر دیدگاه افراد بدبین به بیت کوین مانند لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک است که موضع خود را تغییر داده‌اند و اکنون بیت کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین برای محافظت از سرمایه در برابر کاهش ارزش پول توصیف می‌کنند.
افزایش انباشت نهادی با کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها همزمان شده است، که نشان‌دهنده تمایل بیشتر برای نگهداری شخصی است. بر اساس داده‌های Glassnode، موجودی فعلی بیت کوین در همه صرافی‌ها به 2.26 میلیون رسیده که کمترین میزان از مارس 2018 است.
در حال حاضر، بیت کوین همچنان بالای 30000 دلار معامله می‌شود.

منبع :beincrypto